Šiandien, vasario 19, minime „Kellogg’s“ įkūrimo dieną. Prieš 119 metų, 1906 metais, mažame Battle Creek miestelyje, Mičigano valstijoje, JAV, gimė kompanija, kuri pakeitė mūsų pusryčių įpročius. Tačiau šios sėkmės istorijos pradžia buvo netikėta ir įdomi.
Atsitiktinis atradimas, pakeitęs pusryčius
Viskas prasidėjo 1894 metais, kai du broliai – Will Keith Kellogg ir John Harvey Kellogg – dirbo garsioje sveikatingumo įstaigoje „The San“ Battle Creek mieste. Šioje įstaigoje svečiams buvo siūloma sveika, daug skaidulų turinti vegetariška mityba, mažai riebalų ir daug fizinio aktyvumo. Tarp lankytojų buvo tokios garsenybės kaip Henry Ford, Thomas Edison ir Johnny Weismüller.
Vieną dieną broliai eksperimentavo su virtais kviečių grūdais, siekdami sukurti naują sveiką patiekalą. Tačiau dėl netikėto trukdžio jie paliko grūdus virti per ilgai. Grįžę jie nusprendė iškočioti pervirtus grūdus ir nustebo, kai vietoj didelės tešlos plokštės gavo mažus, plonus dribsnius. Šiuos dribsnius jie paskrudino ir pasiūlė „The San“ lankytojams, kurie juos pamėgo. Taip gimė pirmieji pusryčių dribsniai.
Nuo kviečių iki kukurūzų: „Corn Flakes“ gimimas

Nors pirmieji dribsniai buvo pagaminti iš kviečių, Will Keith Kellogg nenustojo ieškoti būdų, kaip patobulinti receptą. 1898 metais jis pradėjo eksperimentuoti su kukurūzais. Po daugybės bandymų jis sukūrė receptą, kuriame kukurūzų grūdai buvo virti su salyklo, cukraus ir druskos mišiniu. Rezultatas – traškūs ir skanūs kukurūzų dribsniai, kuriuos šiandien žinome kaip „Kellogg’s Corn Flakes“.
„Kellogg Company“ įkūrimas
Didėjant naujųjų dribsnių populiarumui, Will Keith Kellogg nusprendė pradėti savo verslą. Tačiau 1902 metais šeimos sveikatingumo įstaigą sunaikino gaisras, todėl Will turėjo padėti broliui ją atstatyti. Tik 1906 metų vasario 19 dieną jis įkūrė „The Battle Creek Toasted Corn Flake Company“, kuri vėliau tapo žinoma kaip „The Kellogg Company“. Nuo pat pradžių Will siekė užtikrinti savo produktų kokybę, todėl ant kiekvienos pakuotės uždėjo savo parašą. Ši tradicija tęsiasi iki šiol, o jo parašas tapo oficialiu „Kellogg’s“ logotipu.
Spartus augimas ir plėtra
Pirmasis didelis kompanijos reklaminis žingsnis buvo 1906 metais, kai žurnale „Ladies Home Journal“ pasirodė viso puslapio skelbimas, kviečiantis namų šeimininkes prašyti parduotuvėse „Kellogg’s“ produktų. Ši kampanija buvo itin sėkminga: pardavimai išaugo nuo 33 pakuočių per dieną iki 2900 pakuočių per dieną. 1909 metais metiniai pardavimai viršijo milijoną pakuočių.
„Kellogg’s“ taip pat buvo viena pirmųjų kompanijų, pradėjusių spausdinti mitybos informaciją, ingredientus ir produkto detales ant savo pakuočių, siekdama suteikti vartotojams daugiau žinių apie tai, ką jie valgo.
Tarptautinė plėtra ir inovacijos

1923 metais kompanija pasamdė Mary Barber, kuri įkūrė mitybos skyrių. Šis skyrius kūrė receptus ir teikė mitybos žinias vartotojams bei mokytojams. Per ateinančius dešimtmečius „Kellogg’s“ išplėtė savo veiklą už JAV ribų: pirmoji gamykla užsienyje buvo atidaryta Australijoje, o 1934 metais – Europoje, Mančesteryje, Jungtinėje Karalystėje.
1929 metais „Kellogg’s“ produktai pasiekė ir Šiaurės šalis. Tais metais Danijos parduotuvėse pasirodė pirmosios „Kellogg’s Corn Flakes“ pakuotės, pradėjusios kompanijos sėkmės istoriją šiame regione.
Socialinė atsakomybė
Didėjant finansiniams ištekliams, 1930 metais Will Keith Kellogg įkūrė W. K. Kellogg Foundation – labdaros fondą, skirtą padėti vaikų švietimui, sveikatos priežiūrai ir socialinei gerovei. Šis fondas veikia iki šiol ir skiria milijonus dolerių įvairiems projektams visame pasaulyje.
Taip pat Kellogg’s buvo viena pirmųjų kompanijų, kuri per Didžiąją depresiją (1929–1939 metais) sumažino darbo dienos trukmę nuo 8 iki 6 valandų, kad galėtų įdarbinti daugiau žmonių. Tai buvo vienas iš pirmųjų tokių verslo modelių pasaulyje, įrodantis, kad pelnas gali būti derinamas su socialine atsakomybe.
„Kellogg’s“ šiandien

Šiandien „Kellogg’s“ yra viena didžiausių pusryčių produktų gamintojų pasaulyje, kurios prekių ženklai žinomi kiekviename žemyne. Štai keletas faktų apie šios kompanijos dabartinę veiklą:
- „Kellogg’s“ gamina ne tik kukurūzų dribsnius, bet ir kitus pusryčių produktus: „Rice Krispies“, „Frosted Flakes“, „Special K“, „Nutri-Grain“ batonėlius ir daugelį kitų.
- Kasdien pasaulyje suvalgoma daugiau nei 100 milijonų „Kellogg’s“ produktų porcijų!
- Kompanija nuolat siekia būti tvaresnė – 2020 m. „Kellogg’s“ paskelbė tikslą iki 2030 metų sumažinti plastikinių pakuočių naudojimą 50 proc..
- Prekės ženklas yra tapęs popkultūros dalimi – nuo legendinių Tony the Tiger („Frosted Flakes“) ir Snap, Crackle, Pop („Rice Krispies“) personažų iki filmų ir reklamų su „Kellogg’s“ produktais.
Kodėl „Kellogg’s“ išlieka sėkminga?
„Kellogg’s“ sėkmės paslaptis – inovacijos ir gebėjimas prisitaikyti prie vartotojų poreikių. Kompanija reguliariai kuria naujus produktus, atsižvelgia į sveikos mitybos tendencijas ir investuoja į aplinkosaugos projektus.
„Kellogg’s“ tapo daugiau nei tik pusryčių gamintoja – tai prekės ženklas, kuris siejasi su kokybe, tradicija ir inovacijomis“, – teigia maisto industrijos ekspertas.
Nuo atsitiktinio atradimo iki pasaulinio prekės ženklo – „Kellogg’s“ istorija yra įkvėpimas visiems verslininkams ir naujų idėjų kūrėjams. Ši kompanija ne tik pakeitė pusryčių kultūrą visame pasaulyje, bet ir įrodė, kad sėkmė gimsta iš atkaklumo, eksperimentavimo ir tikėjimo savo idėjomis.
Tad šiandien, vasario 19-ąją, galime švęsti ne tik „Kellogg’s“ gimtadienį, bet ir nuostabią maisto pramonės inovacijų istoriją, kuri tęsiasi jau daugiau nei šimtmetį!